Vad är syftet med Permånad Lounge?
Svar: Permånad Lounge är en del av våra nya lokaler på Erik Dahlbergsgatan i centrala Stockholm, där vi har samlat vårt nordiska huvudkontor, lager och logistik, serviceverkstad och tekniker. Loungen, som är cirka 200 kvadratmeter stor, inkluderar mötesrum, demorum, showroom samt ett mindre sortiment av vardagsartiklar som våra kunder ofta efterfrågar när de har bråttom. Syftet med loungen är att erbjuda våra kunder en förstklassig upplevelse och ge dem ett fantastiskt bemötande när de behöver hjälp eller rådgivning.

 

Hur ser lokalen ut och var ligger den?
Svar: Lokalen, som tidigare var en bank, är utrustad med ett stort bankvalv och låg tidigare under Handelsbanken Tessinparken fram till 2022. Renoveringen av lokalerna var omfattande och inleddes våren 2023. Vårt mål var att skapa en riktigt trevlig och kreativ miljö för kunder med ”hotellkänsla”. Här blir du alltid serverat gott espressokaffe och kallt mineralvatten medan du kan sjunka ner i en skön soffa eller fåtölj. Projektet tog ett år att slutföra och vi kommer snart att publicera en kortfilm om processen – det är en riktigt rejäl förvandling.

Lokalen ligger mittemot köpcentret Fältöversten på Valhallavägen, endast 200 meter från tunnelbanan vid Karlaplan och med parkering precis utanför. Med över 1000 företagskunder i Stockholmsområdet var det viktigt för oss att finnas tillgängliga i centrala Stockholm.

 

Vilka kunder vänder sig Permånad till?
Svar: Permånad riktar sig endast till företagskunder och i vår lounge kan man lämna in trasiga Apple-enheter för snabb reparation. För våra kunder täcker försäkringen nästan alltid kostnaderna för reparationen, och vi erbjuder även lånedatorer till de kunder som har försäkring.

 

Vilka öppettider har loungen?
Svar: Permånad Lounge har öppet vardagar mellan 09.00 och 17.00, och vi erbjuder tidsbokad support som enkelt kan bokas via vår hemsida. Adressen är Erik Dahlbergsgatan 12 och ligger intill tunnelbana Karlaplan.

 

Hitta till Permånad

Vi döljer inga kostnader

Permånad strävar efter transparens och tydlighet och vill inte dölja några kostnader. Du betalar när du har produkterna så enkelt är det.
Här kommer en breakdown:

Frakten? Den bjuder vi på.

 

Uppstartsavgift, Nej tack.

Många tar en administrationsavgift för att överhuvudtaget skapa ett avtal. Det gör inte vi och kommer aldrig att göra heller.

 

Avi-avgifter = 0kr vid autogiro.

Pappersfaktura kan variera mellan 50-90 kr per faktura beroende på bank. Vi samarbetar med flera finansiella partners för att möjliggöra kredit till så många företag som möjligt.

 

Månadspriset eller kvartalspriset

Inga konstigheter, du får första fakturan efter alla produkter är leverade, där efter faktureras du i förskott.

 

Försäkring – Valfri

Försäkringen är valfri, och priset för denna redovisas separat. Din försäkringen skyddar dig mot stöld & skada under avtalstiden med en låg självrisk drygt 1000kr (Varierar från 1000-2000kr beroende på bank och ev. produkt tänk drönare.)

Med försäkringen följer också gratis låne-enheter medan din utrustning repareras eller tills ersättningsenheten anländer, så att din verksamhet kan fortsätta utan större avbrott.

Priset då? Det är 5,5 % årligen av produktens värde.T.ex. en iPhone värd 10 000 x 5,5% = 46 kr/mån.

 

Räkneexempel:

Du beställer 2 Macbooks á 500kr/mån (ungefär 16 000kr) den 18 april och väljer att betala månadsvis. Dina produkter levereras den 19 april och ditt avtal kommer att starta 1 maj (11 dagar).